Page 3 - Newsletter 16 (29.09.2021)
P. 3

Zdaniem eksperta PAIH


                                                        Kierowców ciężarówek w Wielkiej Brytanii brak

                                                     Branża   transportowa   w   Wielkiej   Brytanii   przeżywa   niespotykany
                                                     kryzys.   Pomimo,   że   brakuje   100   000   kierowców   ciężarówek,
                                                     aktualnie  wydanych  jest  600  000  aktywnych  licencji,  a  tylko  300
                                                     000   kierowców   pracuje   w   zawodzie.   Odeszło   około   25   000
                                                     kierowców pochodzących z Europy; nie odbyło się 40 000 testów
                                                     kwalifikacyjnych.   Jednak   to   nie   najważniejszy   powód   kryzysu.
                                                     Pomimo  oferowanych  zachęt  (1000  funtów  za  przyjście  do  pracy)
                                                     jest   to   ciągle   nisko   płatna   praca   w  porównaniu   do   oferowanych
                                                     warunków.   Warunki   pracy   kierowców   są   tak   złe,   że   w   zawodzie
                                                     pracują już tylko  "weterani". Średnia wieku to 55 lat i w 99% są to
                                                     mężczyźni.   Rozwiązanie   wymuszone   na   rządzie,   by   przyjąć
                                                     tymczasowo   imigrantów,   nie   jest   strukturalnym   rozwiązaniem   dla
                                                     branży.   Zwolennicy   Brexitu   głosowali   m.in.,   by   zapewnić   pracę
                                                     Brytyjczykom,  którzy  oczekują  lepszych  warunków.  Wynikiem  tego
                                                     marazmu   są   puste   półki   w   supermarketach   i   kolejki   na   stacjach
                                                     benzynowych, spowodowane paniką Brytyjczyków. Problemem nie
                                                     jest   brak   towaru   czy   paliwa,   tylko   dostarczenie   ich   do   punktów
                                                     sprzedaży.


          Alarmujemy  -  firmy  transportowe  z  Polski  powinny  dokładnie  obserwować  sytuację  związaną  z  paliwem  w  Wielkiej
          Brytanii,  jeszcze  przed  wysłaniem  do  UK  swoich  kierowców.  Może  się  zdarzyć,  że  kierowcy  utkną  na  kilka  dni  pod
          stacjami  paliwowymi.  Z  informacji  prasowych  wiemy,  że  kierowcy  samochodów  osobowych  mogą  tankować  do  30
          funtów, a kierowcy ciężarówek mogą tankować do pełna, jeśli oczywiście paliwo jest dostępne.

                                                              Marzena Kwaśna, ekspert, biuro PAIH w Lonydnie


                       Dostawy benzyny: armia postawiona w stan gotowości,
                                        by złagodzić kryzys paliwowy


















             Szacuje   się,   że   w   Wielkiej   Brytanii   brakuje   ponad   100   000   kierowców   ciężarówek,   co   w   ostatnich   miesiącach
          powoduje   problemy   dla   wielu   branż,   w   tym   dostawców   żywności   i   supermarketów.   Zaobserwowane   zostało
          również, że ceny paliwa wzrosły do poziomu najwyższego od ośmiu lat. Spowodowało to panikę mieszkańców wysp,
          którzy   ustawili   się   w   kolejki   do   stacji   benzynowych   już   w   sobotę.      Armia   gotowa   jest   pomóc   w   złagodzeniu
          problemów   z   zaopatrzeniem   w   paliwo.   150   kierowców   pojazdów   wojskowych   przygotowało   się   do   dostaw   na
          stacje   benzynowe,   którym   zabrakło   paliwa.   W   międzyczasie   narastają   apele,   aby   kluczowi   pracownicy,   tacy   jak
          pracownicy   służby   zdrowia   i   opieki   społecznej,   otrzymali   priorytetowy   dostęp   do   paliwa   tam,   gdzie   jest   ono
          dostępne.   Sekretarz   ds.   Biznesu,   Kwasi   Kwarteng,   powiedział,   że   postawienie   armii   w   stan   gotowości   jest
          „rozsądnym krokiem zapobiegawczym”.


          Wykorzystanie   armii   do   łagodzenia   kryzysu   i   działania   rządu   są   jednak   rozwiązaniami   tymczasowymi.   Branża
          transportowa   musi   ustalić  we   własnym   zakresie,   w   jaki   sposób   planuje   naprawić   długotrwałe   braki  kierowców,   by
          uniknąć ponownie tak dramatycznej sytuacji.


          Źródło: https://www.bbc.com/news/uk-58713770
   1   2   3   4