Page 5 - Regulacje prawne dotyczące wprowadzania towarów do Wielkiej Brytanii
P. 5
Opcje transportu
Podmioty ubiegający się o karnet za pośrednictwem Izby Handlowej otrzymają odpowiednie wskazówki i
instrukcje. W trakcie planowania podróży istnieje również możliwość kontaktu z infolinią HMRC ds. importu
/ eksportu lub pozyskanie informacji na brytyjskich stronach rządowych (www.gov.uk). Ogólna infolinia
dostarczy zainteresowanym numer kontaktowy do urzędu celnego w wyznaczonym porcie lub na lotnisku,
pod którym będzie możliwość sprawdzenia, czy funkcjonariusz w danym miejscu będzie mógł fizycznie
ostemplować karnet. W HMRC można również uzyskać informacje co do alternatywnych rozwiązań.
Jeśli towary są przewożone w bagażu podróżnym, należy je przedstawić urzędnikowi celnemu w kanale
czerwonym.
Wymagania
Posiadacz karnetu ATA musi zadbać o to, by:
• Karnet był przedstawiany organom celnym do potwierdzenia za każdym razem, gdy towary są
wprowadzane lub opuszczają obszar celny. W chwili obecnej formalności te są dokonywane w formie
odręcznego potwierdzenia na papierze.
• Okazywać karnet ATA i objęte nim towary na żądanie organów celnych.
Ubieganie się o karnet ATA
Zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy mogą ubiegać się o karnet online, korzystając z systemu
aplikacji eATA w Londyńskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej: https://new.ecarnet.co.uk/Lccicarnet/Index
lub drogą pocztową, wysyłając zgłoszenie na jeden z podanych adresów:
National ATA Carnet Unit
Ralli Quays, 3 Stanley Street, Salford, M60 9LA
Telefon: +44 300 322 7064
E-mail: atacarnetunit@hmrc.gov.uk
The London Chamber of Commerce and Industry
33 Queen Street, London, EC4R 1AP
Telefon: +44 207 248 4444 lub +44 207 203 1856
Strona internetowa: https://www.londonchamber.co.uk/