Page 3 - Rynki Zagraniczne - Zjednoczone Emiraty Arabskie
P. 3
ZBH DUBAJ
Zjednoczone Emiraty Arabskie UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Państwo Zjednoczonych Emiratów Arabskich to kraj muzułmański, składający się z federacji monarchii. Źródłem prawa jest szariat (prawo religijne). ZEA przeszło poważną
transformację od czasów odkrycia złóż ropy naftowej ponad 60 lat temu do nowoczesnego państwa o wysokim standardzie życia.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Język arabski nie jest konieczny, Nie ma żadnych istotnych barier Sektor spożywczy – ponad 90%
standardowo językiem biznesowym jest importowych dla Polski i ogólnie. zaopatrzenia jest importowana, więc
angielski – większość spotykanych zawsze jest miejsce na dobrze
partnerów biznesowych nie jest arabsko- Zdecydowana większość towarów jest konkurujący produkt. Multikulturowe
języczna (ekspaci z innych krajów) importowana. społeczeństwo – popyt na wszelkie
towary z różnych półek cenowych.
Kobiety czują się w ZEA absolutnie
Brak podatków osobistych i korpora-
bezpiecznie i nie mają żadnych cyjnych (poza nielicznymi wyjątkami). Suplementy diety – duża popularność
ograniczeń w biznesie. oraz wymogi spowodowane klimatem
Niskie i proste stawki VAT oraz stawki i stylem życia (np. bardzo powszechny
Uśmiech i duża doza cierpliwości często celne (5%). niedobór witaminy D3).
zaprowadzą dużo dalej niż „twarde”
umiejętności/merytoryczne argumenty. Brak powszechnej znajomości brandu Farmaceutyka – brak lokalnej produkcji
„Made in Poland”; ogromna konkurencja oraz duży popyt na leki OTC.
towarów z całego świata; konkurencja
raczej ceną, a nie jakością.
PRZYDATNE LINKI:
Index of Economic Freedom UAE: https://www.heritage.org/index/country/unitedarabemirates
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt