Page 3 - Rynki Zagraniczne - Zjednoczone Emiraty Arabskie
P. 3

ZBH DUBAJ
                    Zjednoczone Emiraty Arabskie                      UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023






           Państwo Zjednoczonych Emiratów Arabskich to kraj muzułmański, składający się z federacji monarchii. Źródłem prawa jest szariat (prawo religijne). ZEA przeszło poważną
           transformację od czasów odkrycia złóż ropy naftowej ponad 60 lat temu do nowoczesnego państwa o wysokim standardzie życia.




                     ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                         MOCNE I SŁABE STRONY                                         PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Język    arabski     nie    jest   konieczny,                  Nie    ma     żadnych     istotnych    barier                 Sektor     spożywczy      –    ponad      90%
              standardowo językiem biznesowym jest                           importowych dla Polski i ogólnie.                             zaopatrzenia jest importowana, więc
              angielski    –    większość      spotykanych                                                                                 zawsze      jest    miejsce     na     dobrze
              partnerów biznesowych nie jest arabsko-                        Zdecydowana większość towarów jest                            konkurujący produkt.         Multikulturowe
              języczna (ekspaci z innych krajów)                             importowana.                                                  społeczeństwo – popyt na wszelkie
                                                                                                                                           towary z różnych półek cenowych.
              Kobiety czują się w ZEA absolutnie
                                                                             Brak podatków osobistych i korpora-
              bezpiecznie      i   nie    mają     żadnych                   cyjnych (poza nielicznymi wyjątkami).                         Suplementy diety – duża popularność
              ograniczeń w biznesie.                                                                                                       oraz wymogi spowodowane klimatem
                                                                             Niskie i proste stawki VAT oraz stawki                        i stylem życia (np. bardzo powszechny
              Uśmiech i duża doza cierpliwości często                        celne (5%).                                                   niedobór witaminy D3).

              zaprowadzą dużo dalej niż „twarde”
              umiejętności/merytoryczne argumenty.                           Brak powszechnej znajomości brandu                            Farmaceutyka – brak lokalnej produkcji
                                                                             „Made in Poland”; ogromna konkurencja                         oraz duży popyt na leki OTC.
                                                                             towarów z całego świata; konkurencja

                                                                             raczej ceną, a nie jakością.





         PRZYDATNE LINKI:
         Index of Economic Freedom UAE: https://www.heritage.org/index/country/unitedarabemirates
         Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4