Page 3 - Rynki Zagraniczne - Niemcy
P. 3
ZBH FRANKFURT
Niemcy UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Niemcy są największym partnerem handlowym Polski od czasów jej przystąpienia do Unii Europejskiej w 2004 r. i odpowiadają za jedną czwartą naszej wymiany handlowej.
Współpraca z Polską pozwala naszym sąsiadom na dywersyfikację łańcucha dostaw, a dla nas jest szansą na poszerzenie rynku zbytu i kompetencji. Ekspansja na rynek niemiecki jest
wyzwaniem dla polskich eksporterów, ale szczególnie w okresie spowolnienia może stać się wielką szansą na rozwój.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Zadaniowe podejście - zwięzłe komuni- IT – niedobór programistów, zwiększenie
katy, konkretne i treściwe informacje, Bliskość rynku oraz wieloletnia
współpraca. Niemcy są największym tempa digitalizacji kraju.
rzeczowa prezentacja produktów/usług.
partnerem Polski, Polska jest natomiast
Komunikacja w języku niemieckim. piątym największym partnerem Niemiec. Spożywcza – produkty BIO oraz warzywa,
Posługiwanie się nazwiskami oraz owoce i miody.
tytułami partnerów. Duży, zasobny rynek z 81 mln konsu-
mentów. Automotive – skutek przerwanych
Punktualność. Planowanie spotkań łańcuchów dostaw oraz poszukiwania
Hermetyczny rynek z dużym przywią-
powinno następować z dużym bliższych partnerów. Odejście od silników
zaniem do jakości rodzimych produktów.
wyprzedzeniem. spalinowych.
Lojalność konsumencka wobec
Fachkompetenz, czyli profesjonalizm sprawdzonych produktów i ograniczona Meblarska – popularyzacja kanału
opierający się na danych i dogłębnej otwartość na zmiany. online, świadomość jakości polskich
analizie, również porównawczej, jest mebli.
kluczowy. Duża konkurencja ze strony rodzimych
firm.
Rozwój high-tech w przemyśle i handlu;
sztuczna inteligencja.
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt