Page 3 - Rynki Zagraniczne - Hiszpania
P. 3

ZBH MADRYT
                    Hiszpania                                         UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023





          Licząca  blisko  47  milionów  mieszkańców  Hiszpania  to  demokracja  parlamentarna  i  monarchia  konstytucjonalna.  Kraj  od  1986  jest  w  EU,  a  od  1995  –  strefie  Schengen.
          Ok. 66% hiszpańskiego eksportu stanowi eksport na rynki EU, zaś w przypadku importu z krajów Unii wynosi to ok 58%.




                      ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                     MOCNE I SŁABE STRONY                                          PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Bardzo duże znaczenie mają długofalowo                        Duży, chłonny rynek w ramach UE,                             Branża        kosmetyczna:        pozytywne
              budowane           relacje        biznesowe,                  charakteryzujący się wysoką siłą nabywczą                    postrzeganie polskich marek w wyniku
              rekomendacje od lokalnych partnerów                           konsumenta,                                                  ich długoletniej obecności na rynku
              bardzo często mogą być kluczowe                                                                                            hiszpańskim;

              dla powodzenia przedsięwzięcia;                               Platforma do ekspansji na rynki Ameryki
                                                                                                                                         Branża spożywcza: rosnąca otwartość
                                                                            Łacińskiej i Afryki Północnej.
              Proces decyzyjny, a nawet uzyskanie                                                                                        konsumentów         na    nowe      produkty.
                                                                                                                                         Potencjał dla polskich firm oferujących
              odpowiedzi bardzo często może wiązać                          Rynek uważany do tej pory za dość
              się z długotrwałym oczekiwaniem;                              konserwatywny, aktualnie otwiera się na                      markę własną, które posiadają duże

                                                                            światowe       tendencje,      np.    produkty               moce produkcyjne.
              Rozmowy dotyczące kontraktów i cen                            ekologiczne (żywność, kosmetyki).
              powinny zostać poprzedzone poznaniem

              rzeczywistych potrzeb klienta. Hiszpanie                      Duża odległość przekłada się na wysokie
              bardzo dużą wagę przywiązują do niezo-                        koszty transportu towarów z Polski i w efekcie
              bowiązujących spotkań, np. podczas                            wpływa na jego konkurencyjność cenową.
              lunchu, kolacji.
                                                                            Duża konkurencja ze strony            lokalnych
                                                                            i zagranicznychfirm.

         PRZYDATNE LINKI:
         ICEX: Invest in Spain: http://www.investinspain.org/invest/en/why-spain/reasons.html
         Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4