Page 3 - Rynki Zagraniczne - Hiszpania
P. 3
ZBH MADRYT
Hiszpania UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Licząca blisko 47 milionów mieszkańców Hiszpania to demokracja parlamentarna i monarchia konstytucjonalna. Kraj od 1986 jest w EU, a od 1995 – strefie Schengen.
Ok. 66% hiszpańskiego eksportu stanowi eksport na rynki EU, zaś w przypadku importu z krajów Unii wynosi to ok 58%.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Bardzo duże znaczenie mają długofalowo Duży, chłonny rynek w ramach UE, Branża kosmetyczna: pozytywne
budowane relacje biznesowe, charakteryzujący się wysoką siłą nabywczą postrzeganie polskich marek w wyniku
rekomendacje od lokalnych partnerów konsumenta, ich długoletniej obecności na rynku
bardzo często mogą być kluczowe hiszpańskim;
dla powodzenia przedsięwzięcia; Platforma do ekspansji na rynki Ameryki
Branża spożywcza: rosnąca otwartość
Łacińskiej i Afryki Północnej.
Proces decyzyjny, a nawet uzyskanie konsumentów na nowe produkty.
Potencjał dla polskich firm oferujących
odpowiedzi bardzo często może wiązać Rynek uważany do tej pory za dość
się z długotrwałym oczekiwaniem; konserwatywny, aktualnie otwiera się na markę własną, które posiadają duże
światowe tendencje, np. produkty moce produkcyjne.
Rozmowy dotyczące kontraktów i cen ekologiczne (żywność, kosmetyki).
powinny zostać poprzedzone poznaniem
rzeczywistych potrzeb klienta. Hiszpanie Duża odległość przekłada się na wysokie
bardzo dużą wagę przywiązują do niezo- koszty transportu towarów z Polski i w efekcie
bowiązujących spotkań, np. podczas wpływa na jego konkurencyjność cenową.
lunchu, kolacji.
Duża konkurencja ze strony lokalnych
i zagranicznychfirm.
PRZYDATNE LINKI:
ICEX: Invest in Spain: http://www.investinspain.org/invest/en/why-spain/reasons.html
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt