Page 3 - Rynki Zagraniczne - Francja
P. 3

Francja                                           UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             CENTRUM EKSPORTU
                                                                                                                                                                        AKTUALIZACJA: 29.12.2023





           Francja to druga najsilniejsza gospodarka strefy euro, z ludnością przekraczającą 67 milionów. Kraj charakteryzuje dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa, kolejowa i lotnicza. Rynek
           francuski cechują wysokie wymagania w zakresie jakości produktów, w tym w szczególności tych spożywczych. Marka „made in Poland” nie jest powszechnie znana ani uznawana.




                     ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                        MOCNE I SŁABE STRONY                                        PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Rynek relacyjny, bardzo ważny jest                             Atrakcyjne francuskie sektory produkcyjne                   Branża medyczna - zarówno wyposażenie
              bezpośredni      kontakt,    przedstawienie                    to: rolnictwo, meblarska i wykończeniowa,                   gabinetów i szpitali jak i telemedycyna –
              przez zaufanego partnera,         uścisk ręki                  rolno-spożywcza,     zdrowotna,     przemysł                we francuskim Planie Obudowy 6 mld
              i wymiana wizytówek. Pierwsze spotkania                        chemiczny;                                                  to odbudowa bazy szpitalnej,         wszystkie
              biznesowe często służą zapoznaniu się;                                                                                     usługi i wyposażenie związane z opieką
                                                                             Niezwykle     silna   pozycja     produktów                 nad osobami starszymi - Sliver Economy;
              Planowanie spotkań biznesowych powinno                         spożywczych i produktów luksusowych,
              uwzględniać francuski rytm dnia i pory                         wśród których label „Made in France”                        Produkty chemiczne, usługi i urządzenia
              posiłków (obiad między 12:30 a 13:30,                          jest bardzo silny;                                          związane z rozwojem upraw, rolnictwa;
              kolacja po 19:00);
                                                                             Silny   „patriotyzm     konsumencki”       na               e-sport,     recycling,    sektor     nowych
              Bardzo ważny jest adekwatny dress code,                        własnym rynku, przywiązania konsu-                          technologii;
              duże znaczenie w komunikacji ma                                menta do rodzimych marek, silnie
              aparycja i zachowanie;                                         rozbudowana siatka instytucji zrzesza-                      Przyciąganie       francuskiego       kapitału
                                                                             jących przedsiębiorców i pracowników,                       inwestycyjnego        w      przedsięwzięcia
              Niezwykle istotnym atutem jest dobra                           skomplikowany system prawny i admini-                       przemysłowe i nieruchomościowe.
              znajomość języka francuskiego.
                                                                             stracyjny.
    PRZYDATNE LINKI:

    https://www.businessfrance.fr/investir-en-France-article-guide-doing-business, https://www.pwc.de/de/internationale-maerkte/assets/doing-business-in-france.pdf
    Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/france
    Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4