Page 3 - Rynki Zagraniczne - Indie
P. 3
DEPARTAMENT EKSPORTU
Indie UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Indie są kierunkiem perspektywicznym dla polskich firm ze względu na rozwój gospodarczy kraju w ostatnich latach, stopniową liberalizację i wprowadzane ułatwienia dla przedsiębiorców
i inwestorów z zagranicy oraz zmieniający się klimat biznesowy. Wdrażane są programy rządowe takie jak Make in India wspierające inwestorów zagranicznych, których celem jest przede wszystkim
pozyskanie nowych i nowoczesnych technologii. Jednak Indie nadal trudno uznać za państwo o swobodnym dostępie do rynku. W maju 2020 r. Premier Modi ogłosił strategię samowystarczalnych
Indii, przez co wskazuje się, że rynek indyjski będzie ulegać coraz większemu zamknięciu, co utrudni polskim firmom ekspansję.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Częsty kontakt z firmą indyjską i zdobycie Wielkość i zróżnicowanie rynków oraz Zielone technologie, nowoczesna
jej zaufania są kluczowe dla owocnego rosnąca klasa średnia, a wraz z nią urbanizacja, zarządzanie odpadami -
projektu biznesowego. Aby nawiązać zmieniające się potrzeby i trendy. rozwój sektora wpisuje się w indyjskie
udaną relację z partnerem konieczna jest strategie rządowe Czystych Indii oraz 100
wizyta w Indiach oraz osobiste spotkanie Automatyczna ścieżka dla BIZ w sek- Smart Cities.
z osobami decyzyjnymi w firmie. torach takich jak m.in. motoryzacyjny,
farmaceutyczny, kolejowy, energia Górnictwo - Indie są drugim największym
Wizytówki i drukowane materiały producentem węgla na świecie, jednak
odnawialna.
promocyjne są bardzo ważne. Należy je nadal brakuje nowoczesnych technologii
podawać oburącz lub wyłącznie prawą Wysokie stawki celne na niektóre i maszyn, które pozwalałyby na realizację
ręką. projektów rządowych.
produkty rolne i spożywcze, napoje
Charakterystyczne lekkie kiwanie głową alkoholowe (nawet 150%), ICT czy części Sektor przetwórstwa spożywczego
z lewej strony na prawą może mieć różne samochodowe. i żywność - mimo ogromnego rynku
znaczenia. Z reguły jest sygnałem, z ponad 1,3 mld mieszkańców, Indie
że rozmówca słucha. Nie zawsze oznacza Niejasne regulacje prawne, certyfikacja, przetwarzają zaledwie 7,7% żywności.
akceptację! wymagania w zakresie etykietowania Rozwój klasy średniej jest szansą dla
produktów i duża biurokracja. polskich owoców, mięsa, produktów
regionalnych i luksusowych.
PRZYDATNE LINKI:
Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/india | Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt