Page 3 - Rynki Zagraniczne - Włochy
P. 3

Włochy                                            UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             ZBH MEDIOLAN
                                                                                                                                                                        AKTUALIZACJA: 29.12.2023





           Włochy to jedna z silniejszych gospodarek strefy euro, z populacją przekraczającą 60 milionów. Charakteryzuje je strategiczna pozycja, są główną arterią łączącą Europę Południową
           z Europą Środkową i Wschodnią i wysoko rozwinięta sieć transportowa. Rynek włoski cechują wysokie wymagania w zakresie jakości oraz wzornictwa, przywiązanie do „Made in Italy”.
           Wciąż niewystarczająco rozpoznawalna jest marka „Made in Poland”.




                      ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                        MOCNE I SŁABE STRONY                                       PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Rynek relacyjny, bardzo ważny jest                             Bardzo silna pozycja Made in Italy w sektorach               Branża medyczna: instrumenty i urządzenia
              bezpośredni      kontakt,     przedstawienie                   mody, design, spożywczym, automatyki. Włochy                 używane do badań, diagnostyki i zabiegów
                                                                             to światowy lider wzornictwa przemysłowego.                  medycznych; środki ochrony indywidualnej;
              przez zaufanego partnera, "uścisk ręki"
                                                                                                                                          urządzenia telemedycyny; wszystkie usługi
              i    wymiana        wizytówek.       Pierwsze                  Marka    Made    in   Poland    rozpoznawalna                związane z opieką nad osobami starszymi
              spotkania      biznesowe      często     służą                 w    sektorze   stolarki  otworowej,    części               (duży rozwój silver economy); urządzenia do

              zapoznaniu się i zdobyciu zaufania.                            motoryzacyjnych.                                             indywidualnego       przemieszczania     się
                                                                                                                                          (mikromobilność).
              Planowanie        spotkań       biznesowych                    Atrakcyjne   włoskie   sektory    produkcyjne:
                                                                             aerospace, odzieżowy, meblarski wraz z sys-                  Usługi i urządzenia związane z rozwojem
              powinno uwzględniać włoski rytm dnia
                                                                             temami domowymi, spożywczy, zdrowotny,                       upraw, rolnictwa.
              i pory posiłków (które są stałe). Duże
                                                                             chemiczny, transportowy, maszynowy i me-
              znaczenie       ma      znajomość       języka                 chatroniki,   źródła    odnawialnej    energii               Rozwój    e-learning   (w   tym    aplikacje
              włoskiego.                                                     i przemysł ekologicznego.                                    edukacyjne dla dzieci); e-sport; technologia
                                                                                                                                          dla biznesu; zarządzanie elektroodpadami;
                                                                             Silny protekcjonizm własny rynku; przywiązanie
              Bardzo ważny jest adekwatny dress code,                                                                                     recycling; motoryzacja.
                                                                             konsumenta    do   rodzimych    marek;   silnie
              duże znaczenie w komunikacji ma                                rozbudowana siatka instytucji zrzeszających
              aparycja i body language.                                      przedsiębiorców    i   pracowników;    bardzo                Wzrasta rola czynnika bliskości geograficznej
                                                                                                                                          partnerów – sektor spożywczy.
                                                                             skomplikowany    system   prawny    i  admini-
                                                                             stracyjny.
      PRZYDATNE LINKI:

      Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
      Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/italy  |  https://www.ice.it/en/sites/default/files/inline-files/e19_058_ice-brochure_200x250.pdf
   1   2   3   4