Page 3 - Rynki Zagraniczne - Włochy
P. 3
Włochy UWARUNKOWANIA RYNKOWE ZBH MEDIOLAN
AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Włochy to jedna z silniejszych gospodarek strefy euro, z populacją przekraczającą 60 milionów. Charakteryzuje je strategiczna pozycja, są główną arterią łączącą Europę Południową
z Europą Środkową i Wschodnią i wysoko rozwinięta sieć transportowa. Rynek włoski cechują wysokie wymagania w zakresie jakości oraz wzornictwa, przywiązanie do „Made in Italy”.
Wciąż niewystarczająco rozpoznawalna jest marka „Made in Poland”.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Rynek relacyjny, bardzo ważny jest Bardzo silna pozycja Made in Italy w sektorach Branża medyczna: instrumenty i urządzenia
bezpośredni kontakt, przedstawienie mody, design, spożywczym, automatyki. Włochy używane do badań, diagnostyki i zabiegów
to światowy lider wzornictwa przemysłowego. medycznych; środki ochrony indywidualnej;
przez zaufanego partnera, "uścisk ręki"
urządzenia telemedycyny; wszystkie usługi
i wymiana wizytówek. Pierwsze Marka Made in Poland rozpoznawalna związane z opieką nad osobami starszymi
spotkania biznesowe często służą w sektorze stolarki otworowej, części (duży rozwój silver economy); urządzenia do
zapoznaniu się i zdobyciu zaufania. motoryzacyjnych. indywidualnego przemieszczania się
(mikromobilność).
Planowanie spotkań biznesowych Atrakcyjne włoskie sektory produkcyjne:
aerospace, odzieżowy, meblarski wraz z sys- Usługi i urządzenia związane z rozwojem
powinno uwzględniać włoski rytm dnia
temami domowymi, spożywczy, zdrowotny, upraw, rolnictwa.
i pory posiłków (które są stałe). Duże
chemiczny, transportowy, maszynowy i me-
znaczenie ma znajomość języka chatroniki, źródła odnawialnej energii Rozwój e-learning (w tym aplikacje
włoskiego. i przemysł ekologicznego. edukacyjne dla dzieci); e-sport; technologia
dla biznesu; zarządzanie elektroodpadami;
Silny protekcjonizm własny rynku; przywiązanie
Bardzo ważny jest adekwatny dress code, recycling; motoryzacja.
konsumenta do rodzimych marek; silnie
duże znaczenie w komunikacji ma rozbudowana siatka instytucji zrzeszających
aparycja i body language. przedsiębiorców i pracowników; bardzo Wzrasta rola czynnika bliskości geograficznej
partnerów – sektor spożywczy.
skomplikowany system prawny i admini-
stracyjny.
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt
Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/italy | https://www.ice.it/en/sites/default/files/inline-files/e19_058_ice-brochure_200x250.pdf