Page 3 - Rynki Zagraniczne - Korea Południowa
P. 3
Korea Południowa UWARUNKOWANIA RYNKOWE ZBH SEUL
AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Korea Południowa to dojrzały i wymagający rynek ze stabilną, wysokodochodową gospodarką. Potencjał eksportowy dla branży spożywczej, kosmetycznej, ICT, meblowej i produktów
medycznych. Umowa o wolnym handlu zawarta miedzy krajami UE a Koreą wyeliminowała taryfy celne. Produkty europejskie cieszą się w Korei dużym uznaniem.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Najważniejsze cechy społeczeństwa #5 kraj na świecie pod względem łatwości Spożywcza – ponad 70% zapotrzebowania na
koreańskiego to: hierarchiczność, centralizacja prowadzenia działalności gospodarczej (Bank żywność w Korei pochodzi z importu – trzy
władzy, posłuszeństwo i lojalność wobec Światowy). główne produkty z krajów UE to mięso
przełożonych, kolektywizm i przedkładanie wieprzowe, piwo oraz sery. Zapotrzebowanie na
interesów grupy nad interesem jednostki, Stabilna, wysokodochodowa gospodarka – PKB zdrową żywość, w szczególności organicznego
na głowę – 31 630 USD (2020).
a także przywiązywanie dużej wagi do tradycji. pochodzenia.
Dobra reputacja produktów europejskich
Nie należy pisać nazwisk czerwonym kolorem, na rynku koreańskim.
który zarezerwowany jest do opisywania osób Kosmetyczna – 8. największy rynek
zmarłych. Umowa o Wolnym Handlu podpisana między kosmetyczny na świecie, odpowiadający za ok.
Republiką Korei a krajami UE w 2011 r. 3% globalnego rynku. Dobrze rozwinięty rynek
W kulturze koreańskiej cyfra 4 kojarzona jest ze eliminująca taryfy celne. sprzedaży internetowej. Potencjał
śmiercią i może przynieść niepowodzenie. Silny patriotyzm konsumencki. zainteresowania klienta chińskiego (największy
odbiorca koreańskich kosmetyków).
Dojrzały i wymagający rynek.
Podczas początkowych należy spotkań unikać
poruszania tematów związanych z relacjami Mocna pozycja rodzimych firm (np. w branży
Korei Południowej z Koreą Północną spożywczej, kosmetycznej, samochodowej, ICT) Perspektywiczne branże to także: ICT
i z Japonią oraz nie należy przyrównywać - sprzedawcy detaliczni bardzo wspierają (w szczególności gry komputerowe),
Koreańczyków, Korei, języka koreańskiego itp. sprzedaż rodzimych produktów. cyberbezpieczeństwo, wyposażenie wnętrz.
do innych narodów tego regionu (np. Japonii
czy Chin).
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt