Page 3 - Rynki Zagraniczne - Korea Południowa
P. 3

Korea Południowa                                UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             ZBH SEUL
                                                                                                                                                                        AKTUALIZACJA: 29.12.2023





           Korea Południowa to dojrzały i wymagający rynek ze stabilną, wysokodochodową gospodarką. Potencjał eksportowy dla branży spożywczej, kosmetycznej, ICT, meblowej i produktów
           medycznych. Umowa o wolnym handlu zawarta miedzy krajami UE a Koreą wyeliminowała taryfy celne. Produkty europejskie cieszą się w Korei dużym uznaniem.



                      ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                       MOCNE I SŁABE STRONY                                          PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Najważniejsze       cechy       społeczeństwa                  #5 kraj na świecie pod względem łatwości                       Spożywcza – ponad 70% zapotrzebowania na
              koreańskiego to: hierarchiczność, centralizacja                prowadzenia działalności gospodarczej (Bank                    żywność w Korei pochodzi z importu – trzy
              władzy,   posłuszeństwo   i  lojalność  wobec                  Światowy).                                                     główne produkty z krajów UE to mięso
              przełożonych, kolektywizm i przedkładanie                                                                                     wieprzowe, piwo oraz sery. Zapotrzebowanie na
              interesów grupy nad interesem jednostki,                       Stabilna, wysokodochodowa gospodarka – PKB                     zdrową żywość, w szczególności organicznego
                                                                             na głowę – 31 630 USD (2020).
              a także przywiązywanie dużej wagi do tradycji.                                                                                pochodzenia.
                                                                             Dobra   reputacja   produktów    europejskich
              Nie należy pisać nazwisk czerwonym kolorem,                    na rynku koreańskim.
              który zarezerwowany jest do opisywania osób                                                                                   Kosmetyczna     –    8.    największy   rynek
              zmarłych.                                                      Umowa o Wolnym Handlu podpisana między                         kosmetyczny na świecie, odpowiadający za ok.
                                                                             Republiką Korei a krajami UE w 2011 r.                         3% globalnego rynku. Dobrze rozwinięty rynek
              W kulturze koreańskiej cyfra 4 kojarzona jest ze               eliminująca taryfy celne.                                      sprzedaży        internetowej.       Potencjał
              śmiercią i może przynieść niepowodzenie.                       Silny patriotyzm konsumencki.                                  zainteresowania klienta chińskiego (największy
                                                                                                                                            odbiorca koreańskich kosmetyków).
                                                                             Dojrzały i wymagający rynek.
              Podczas początkowych należy spotkań unikać
              poruszania tematów związanych z relacjami                      Mocna pozycja rodzimych firm (np. w branży
              Korei    Południowej    z    Koreą    Północną                 spożywczej, kosmetycznej, samochodowej, ICT)                   Perspektywiczne    branże    to   także:   ICT
              i z Japonią oraz nie należy przyrównywać                       - sprzedawcy detaliczni bardzo wspierają                       (w     szczególności    gry    komputerowe),
              Koreańczyków, Korei, języka koreańskiego itp.                  sprzedaż rodzimych produktów.                                  cyberbezpieczeństwo, wyposażenie wnętrz.
              do innych narodów tego regionu (np. Japonii
              czy Chin).


        PRZYDATNE LINKI:
        Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4