Page 3 - Rynki Zagraniczne - Meksyk
P. 3

ZBH MEKSYK
                   Meksyk                                             UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023





           Meksyk jest drugą największą gospodarką Ameryki Łacińskiej i powszechnie nazywa się go bramą do tego regionu. Jego najważniejszym partnerem handlowym są Stany Zjednoczone,
           które kupują 80% eksportu meksykańskiego. Jest to duży, wciąż rozwijający się i chłonny rynek z dobrymi perspektywami na przyszłość – szacuje się, że do 2050 roku będzie ósmą
           gospodarką świata.





                     ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                         MOCNE I SŁABE STRONY                                         PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Kontakt osobisty to podstawa biznesu                           1    lipca    2020     weszło      w    życie                 Maszyny       recyklingowe      i   autobusy
              w Meksyku; z kontrahentem należy się                           porozumienie UMSCA, które zastąpi                             elektryczne. Rząd aktywnie działa na
              spotkać osobiście np. przy okazji targów                       dotychczasową umowę NAFTA.                                    rzecz     selekcji    miejskich     odpadów
              branżowych lub podróży służbowej.                                                                                            a także w kwestii recyklingu, jak i zmniej-
                                                                             Pod koniec kwietnia 2020, Meksyk i UE
                                                                             zakończyły     negocjacje     dot.   nowego                   szenia      zanieczyszczenia       powietrza,
              Niewielka asertywność lub jej całkowity                                                                                      wprowadzając autobusy elektryczne.
              brak u partnerów meksykańskich –                               porozumienia handlowego.
              Meksykanie zawsze mówią „tak” lecz                             Produkty polskie są postrzegane jako                          Tradycyjne      sektory     perspektywiczne
              niekoniecznie tak myślą.                                       produkty bardzo dobrej jakości.                               dla      polskich      MŚP:       spożywczy,
                                                                                                                                           kosmetyczny, motoryzacyjny i medyczny.
                                                                             Do barier wejścia na rynek zaliczyć
              Spotkanie biznesowe muszą zawierać
              niezbędny element typu small talk,                             można: koszty importu, transportu oraz                        Nowe       sektory          perspektywiczne
              rozpoczynają się z opóźnieniem przez                           długoterminowe procedury i rejestracje.                       dla       polskich       MŚP:        lotniczy,
              tradycyjną niepunktualność i ich czas                          Dostęp do rynku przy pomocy lokalnego                         innowacyjnych technologii, ICT.
              trwania jest dłuższy niż w Polsce.                             partnera zarejestrowanego w Meksyku.





         PRZYDATNE LINKI:
         Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/mexico
         Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4