Page 3 - Rynki Zagraniczne - Meksyk
P. 3
ZBH MEKSYK
Meksyk UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Meksyk jest drugą największą gospodarką Ameryki Łacińskiej i powszechnie nazywa się go bramą do tego regionu. Jego najważniejszym partnerem handlowym są Stany Zjednoczone,
które kupują 80% eksportu meksykańskiego. Jest to duży, wciąż rozwijający się i chłonny rynek z dobrymi perspektywami na przyszłość – szacuje się, że do 2050 roku będzie ósmą
gospodarką świata.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Kontakt osobisty to podstawa biznesu 1 lipca 2020 weszło w życie Maszyny recyklingowe i autobusy
w Meksyku; z kontrahentem należy się porozumienie UMSCA, które zastąpi elektryczne. Rząd aktywnie działa na
spotkać osobiście np. przy okazji targów dotychczasową umowę NAFTA. rzecz selekcji miejskich odpadów
branżowych lub podróży służbowej. a także w kwestii recyklingu, jak i zmniej-
Pod koniec kwietnia 2020, Meksyk i UE
zakończyły negocjacje dot. nowego szenia zanieczyszczenia powietrza,
Niewielka asertywność lub jej całkowity wprowadzając autobusy elektryczne.
brak u partnerów meksykańskich – porozumienia handlowego.
Meksykanie zawsze mówią „tak” lecz Produkty polskie są postrzegane jako Tradycyjne sektory perspektywiczne
niekoniecznie tak myślą. produkty bardzo dobrej jakości. dla polskich MŚP: spożywczy,
kosmetyczny, motoryzacyjny i medyczny.
Do barier wejścia na rynek zaliczyć
Spotkanie biznesowe muszą zawierać
niezbędny element typu small talk, można: koszty importu, transportu oraz Nowe sektory perspektywiczne
rozpoczynają się z opóźnieniem przez długoterminowe procedury i rejestracje. dla polskich MŚP: lotniczy,
tradycyjną niepunktualność i ich czas Dostęp do rynku przy pomocy lokalnego innowacyjnych technologii, ICT.
trwania jest dłuższy niż w Polsce. partnera zarejestrowanego w Meksyku.
PRZYDATNE LINKI:
Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/mexico
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt