Page 3 - Rynki Zagraniczne - Filipiny
P. 3

ZBH MANILA
                    Filipiny                                          UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023






           Filipiny zaliczane są do tzw. rynków wschodzących i według statystyk Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) tuż przed wybuchem pandemii COVID-19 w 2019 zajmowały 37. miejsce na
           świecie pod względem wielkości gospodarki. Uznawane są za kraj nowo uprzemysłowiony, którego gospodarka prężnie rozwija sektory usług i produkcji przemysłowej. Wyniki gospodarcze Filipin
           w 2021 r. potwierdziły utrzymywanie się po pandemii wysokiego tempa rozwoju gospodarczego, który przejawiał się między innymi wzrostem PKB na poziomie 5,6%.




                     ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                         MOCNE I SŁABE STRONY                                         PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Etykieta biznesu na Filipinach jest                            Wschodzący rynek który prężnie rozwija                        Korzystny wizerunek produktów z Europy
              mieszanką katolickiej konserwatywności                         sektory usług i produkcji przemysłowej.                       jako lepszych jakościowo.
              i liberalnego podejścia amerykańskiego.
                                                                                                                                           Rosnąca sprzedaż kanałami e-commerce,
                                                                             Drugi pod względem liczby ludności kraj
              Kontakty      biznesowe       nie    powinny                                                                                 oraz     dynamicznie       rosnąca      liczba
                                                                             w ASEANie (109 milionów mieszkańców)
              stwarzać większych barier językowych,                                                                                        użytkowników kupujących w ten sposób.
                                                                             i stale rosnąca klasa średnia.
              ponieważ z większością Filipińczyków
              można porozumieć się po angielsku.                                                                                           Duży popyt na towary w kategorii FMCG
                                                                             Dobry potencjał rynku głównie ze                              w branżach: spożywczej, kosmetycznej
              W przypadku kontaktów biznesowych                              względu na coraz wyższe wydatki na                            i farmaceutycznej.
              najlepiej sprawdzi się ubiór formalny.                         inwestycje i konsumpcję.
                                                                                                                                           Boom      budowlany      dzięki   projektowi
              Skuteczne jest przedstawianie pomysłów                         Ograniczenia udziałów obcokrajowców                           rządowemu Build Build Build szansą dla
              w formie graficznej, np. prezentacji                           we własności spółki zarejestrowanej na                        producentów        mebli     i    materiałów
              multimedialnej, atrakcyjnych broszur lub                       Filipinach do maks. 40% w większości                          budowlanych.
              katalogów produktów.                                           branż.





         PRZYDATNE LINKI:
         Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/philippines
         Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4