Page 3 - Rynki Zagraniczne - Portugalia
P. 3
ZBH LIZBONA
Portugalia UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Portugalia to perspektywiczny rynek zbytu dla polskich produktów i usług. Od kilku lat oba kraje zachowują dynamiczną wymianę towarową rosnącą w tempie ok. 13% rok do roku,
a dzięki cenowej i jakościowej przewadze konkurencyjnej nad dostawcami z zachodniej Europy, polskie przedsiębiorstwa mają realną szansę zaistnieć na rynku portugalskim oraz
innych rynkach portugalskojęzycznych.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Wysoki odsetek firm rodzinnych, szczególnie Portugalia jest uzależniona od importu
w sektorze MŚP. Przewaga bezpośrednich produktów z zagranicy na dużą skalę. Kosmetyczny
kontaktów nad korespondencją mailową, Występuje wysoka dynamika obrotów
umiarkowana znajomość języka angielskiego handlowych z Polską, ograniczona produkcja Innowacyjne projekty turystyczne
w rozmowach z zagranicznymi kontrahentami. przemysłowa w gospodarce narodowej.
Meblarski
Ważnym elementem jest budowanie zaufania oraz Chłonny rynek zbytu z wysokim poziomem
długofalowych relacji biznesowych z portugalskim konsumpcji, dobrze rozwinięty kanał HoReCa.
kontrahentem, zalecane są regularne spotkania Motoryzacyjny
z klientem. Możliwość ekspansji na rynki portugalsko-
języczne (m.in. Angola, Brazylia, Mozambik) –
Duże przywiązanie Portugalczyków do wspólnota językowa 260 milionów osób. Rolno-spożywczy
regionalnych obyczajów i gastronomii. Rozmowy
biznesowe często prowadzone są przy posiłku Opóźnienia w płatnościach i dostawach towaru,
i winie w nieformalnej atmosferze. bariera językowa.
Biurokracja w urzędach portugalskich, problem
z wiarygodnością kontrahentów, wysokie koszty
logistyczne.
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt
Portugalski odpowiednik PAIH (AICEP): http://www.portugalglobal.pt/ | Index of Economic Freedom: https://www.heritage.org/index/country/portugal