Page 3 - Rynki Zagraniczne - Tajlandia
P. 3
ZBH BANGKOK
Tajlandia UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Tajlandia to druga największa gospodarka w ASEAN, a także destynacja turystyczna ciesząca się coraz większą popularnością wśród Polaków (ponad 100 tyś. turystów z Polski w 2019 r.).
Najważniejszymi sektorami gospodarki tajskiej są: motoryzacja, przemysł przetwórczy i rolnictwo. Eksport z Polski do Tajlandii w I kwartale 2020 r. wzrósł o 18,4% i wyniósł 55 mln. USD.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Podczas spotkań należy okazywać spokój Ok 69 mln. mieszkańców i dodatkowe ok Tajlandia jest regionalnym hubem
i szacunek do rozmówców. Nie należy 40 mln. turystów rocznie (przed medycznym w Regionie ASEAN.
okazywać zniecierpliwienia, wywierać pandemią COVID-19) jako grupa Importuje się głównie zaawansowany
presji. Kluczowym jest nieokazywanie potencjalnych nabywców polskich sprzęt medyczny a potencjalnymi
negatywnych emocji. produktów. odbiorcami jest ok. 1,500 szpitali
funkcjonujących na terenie kraju. Jest też
Istotne jest znalezienie tajskiego
Tajlandia ze względu na strategiczne duży popyt na rozwiązania
partnera biznesowego, który mógłby być położenie i logistykę jest bramą do telemedyczne, IoMT (Internet of Medical
lokalnym wsparciem jako konsultant.
całego rynku ASEAN. Things), usługi zbierania, analizy
i przechowywania danych o pacjentach.
Należy okazywać urzędującemu Królowi
należyty szacunek. Wysokie cła na większość produktów Tajlandia jest liczącym się producentem
z UE.
Wiadomości e-mail nie są skuteczną żywności, które eksportuje na cały świat,
jednak istnieje duży potencjał
formą inicjowania kontaktu. Warto
zapoznać się z popularnymi komunika- eksportowy dla zdrowej polskiej
żywności, w tym m.in. dla zdrowych
torami internetowymi np. LINE.
przekąsek i produktów opartych na
białku roślinnym
PRZYDATNE LINKI:
Thailand Board of Investment - https://www.boi.go.th/en/index/
Department of International Trade Promotion - https://ditp.go.th/ditp_web61/index_en.php