Page 3 - Rynki Zagraniczne - Tajwan
P. 3
ZBH TAJPEJ
Tajwan UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Tajwan to bardzo perspektywiczny rynek dla polskich firm oferujących innowacyjne rozwiązania technologiczne, spożywcze czy kosmetyczne. Zagraniczne produkty rywalizują
z lokalnymi producentami przede wszystkim jakością, bezpieczeństwem i innowacyjnością. Zmianie ulega profil konsumenta, który coraz chętniej sięga po produkty naturalne oraz chętnie próbuje
nowe, mniej znane marki. Jest to rynek zróżnicowany pod kątem preferencji oraz zasobności portfeli konsumentów. Istnieje tu duży popyt zarówno na marki ekskluzywne, jak i produkty użytku
powszechnego.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Budowanie guanxi, czyli relacji jest istotnym Perspektywiczny rynek, gdzie produkt importowany Technologie cyfrowe, w tym rozwiązania z zakresu
elementem prowadzenia biznesu. Powinno jest postrzegany jako produkt premium o wysokiej
smart cities, IoT, VR/AR, fintech, martech,
się unikać pośpiechu w kontaktach bizne- jakości. medtech, cyberbezpieczeństwa, big data,
sowych, aby umożliwić rozwój relacji. Ważne
technologii chmurowych czy rozwiązań
jest, aby wykorzystać każdą okazję do Wysoki poziom ochrony własności intelektualnej. stosowanych w e-commerce.
nawiązania kontaktu z klientami.
Tajwański partner często nie wyrazi jasno Rynek tajwański często funkcjonuje jako rynek Rynek żywności pakowanej jest prężnie
testowy dla reszty Azji, w tym Chin. rozwijającym się sektorem, coraz bardziej
swojej negatywnej opinii, dlatego warto jest
być wyczulonym na miękkie formy przekazu. otwartym dla zagranicznych producentów.
Należy również unikać stawiania partnera Możliwość wykorzystania łańcuchów dostaw Obecnie Tajwańczycy przy zakupie coraz częściej
biznesowego w trudnej sytuacji, by nie wiodących światowych firm ICT. kierują się bardziej jakością niż ceną. Wzrost
„stracił twarzy”. Tajwańczycy mają tendencję odnotowują kategorie płatków śniadaniowych,
musli, batonów proteinowych i innego rodzaju
do unikania konfrontacji, ale będą również Słaba rozpoznawalność Polski i polskich produktów.
szczerzy w swoich uwagach podczas dyskusji zdrowych przekąsek.
na tematy takie jak polityka, religia, finanse Odmienność języka, kultury biznesowej oraz
i inne kwestie. Kosmetyki i kosmeceutyki – rynek kosmetyków
preferencji konsumentów. i produktów higieny osobistej odnotowuje stały
Tajwańscy biznesmeni są twardymi negocja- wzrost. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się
torami, cierpliwość jest wskazana. Protekcjonizm w zakresie zamówień publicznych; kosmetyki naturalne lub posiadające właściwości
lokalne normy i przepisy. wybielające.
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt