Page 3 - Rynki Zagraniczne - Tajwan
P. 3

ZBH TAJPEJ
                    Tajwan                                            UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023





           Tajwan  to  bardzo  perspektywiczny  rynek  dla  polskich  firm  oferujących  innowacyjne  rozwiązania  technologiczne,  spożywcze  czy  kosmetyczne.  Zagraniczne  produkty  rywalizują
           z lokalnymi producentami przede wszystkim jakością, bezpieczeństwem i innowacyjnością. Zmianie ulega profil konsumenta, który coraz chętniej sięga po produkty naturalne oraz chętnie próbuje
           nowe, mniej znane marki. Jest to rynek zróżnicowany pod kątem preferencji oraz zasobności portfeli konsumentów. Istnieje tu duży popyt zarówno na marki ekskluzywne, jak i produkty użytku
           powszechnego.



                      ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                       MOCNE I SŁABE STRONY                                        PERSPEKTYWY DLA BRANŻ

                Budowanie guanxi, czyli relacji jest istotnym             Perspektywiczny rynek, gdzie produkt importowany               Technologie cyfrowe, w tym rozwiązania z zakresu
                elementem prowadzenia biznesu. Powinno                    jest postrzegany jako produkt premium o wysokiej
                                                                                                                                         smart cities, IoT, VR/AR, fintech, martech,
                się unikać pośpiechu w kontaktach bizne-                  jakości.                                                       medtech,    cyberbezpieczeństwa,     big   data,
                sowych, aby umożliwić rozwój relacji. Ważne
                                                                                                                                         technologii    chmurowych      czy    rozwiązań
                jest, aby wykorzystać każdą okazję do                     Wysoki poziom ochrony własności intelektualnej.                stosowanych w e-commerce.
                nawiązania kontaktu z klientami.


                Tajwański partner często nie wyrazi jasno                 Rynek tajwański często funkcjonuje jako rynek                  Rynek    żywności   pakowanej     jest   prężnie
                                                                          testowy dla reszty Azji, w tym Chin.                           rozwijającym   się  sektorem,   coraz   bardziej
                swojej negatywnej opinii, dlatego warto jest
                być wyczulonym na miękkie formy przekazu.                                                                                otwartym    dla   zagranicznych   producentów.
                Należy również unikać stawiania partnera                  Możliwość     wykorzystania   łańcuchów     dostaw             Obecnie Tajwańczycy przy zakupie coraz częściej
                biznesowego w trudnej sytuacji, by nie                    wiodących światowych firm ICT.                                 kierują się bardziej jakością niż ceną. Wzrost
                „stracił twarzy”. Tajwańczycy mają tendencję                                                                             odnotowują kategorie płatków śniadaniowych,
                                                                                                                                         musli, batonów proteinowych i innego rodzaju
                do unikania konfrontacji, ale będą również                Słaba rozpoznawalność Polski i polskich produktów.
                szczerzy w swoich uwagach podczas dyskusji                                                                               zdrowych przekąsek.
                na tematy takie jak polityka, religia, finanse            Odmienność     języka,  kultury  biznesowej    oraz
                i inne kwestie.                                                                                                          Kosmetyki i kosmeceutyki – rynek kosmetyków
                                                                          preferencji konsumentów.                                       i produktów higieny osobistej odnotowuje stały
                Tajwańscy biznesmeni są twardymi negocja-                                                                                wzrost. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się
                torami, cierpliwość jest wskazana.                        Protekcjonizm w zakresie zamówień publicznych;                 kosmetyki naturalne lub posiadające właściwości
                                                                          lokalne normy i przepisy.                                      wybielające.


        PRZYDATNE LINKI:

        Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
   1   2   3   4