Page 3 - Rynki Zagraniczne - Chiny
P. 3

ZBH SZANGHAJ
                    Chiny                                             UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 27.12.2021






           Chiny to gigantyczny rynek, na którym panuje hiperkonkurencja. Zagraniczne produkty rywalizują z lokalnymi producentami przede wszystkim jakością, bezpieczeństwem
           i innowacyjnością. Podczas gdy rodzima produkcja dominuje w segmencie masowym, zagraniczne produkty najczęściej wciąż mają przewagę w segmencie premium. Obecnie szanse
           rynkowe posiadają firmy, które oprócz dobrego produktu posiadają także zaplecze marketingowe, dobry serwis posprzedażowy oraz wykazują elastyczność w podejściu do rynku
           chińskiego.

                     ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                        MOCNE I SŁABE STRONY                                          PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


              Negocjacje      to   długi,    wieloetapowy                    Gigantyczny rynek, którego potencjał                          Wykorzystanie          kanałów         online
              proces, który często zaciera granicę                           nieustannie rośnie.                                           w sprzedaży i marketingu.
              między        formalnymi         spotkaniami
              i budowaniem nieformalnych relacji                             Produkty     importowane        postrzegane                   Dla zagranicznych producentów wciąż
              prywatnych.                                                    są jako produkty wysokiej jakości.                            perspektywiczny            jest        sektor
                                                                                                                                           rolno-spożywczy, w którym priorytetem
              Chiński partner często nie wyrazi jasno                        Rosnąca w siłę rodzima produkcja, która                       jest jakość i bezpieczeństwo.
              swojej negatywnej opinii, dlatego warto                        w      wielu      segmentach         wypiera
              jest być wyczulonym na miękkie formy                           zagraniczne firmy.                                            Kosmetyki i kosmeceutyki – szczególnym
              przekazu.                                                                                                                    zainteresowaniem cieszą się kosmetyki
                                                                             Wysokie bariery wejścia.
                                                                                                                                           wielofunkcyjne         dostosowane          do
              Przekazywanie wizytówek w Chinach jest                         Słaba rozpoznawalność Polski i polskich                       chińskiego konsumenta.
              niezwykle ważne, bowiem pokazuje
                                                                             produktów.
              szacunek        między        potencjalnymi
              partnerami.                                                    Odmienność kultury biznesowej oraz                            Technologie VR/AR.
                                                                             preferencji konsumentów.


                                                                             Protekcjonizm w zakresie zamówień

         PRZYDATNE LINKI:                                                    publicznych.
         Formularz kontaktowy PAIH:  https://www.paih.gov.pl/kontakt
         EU SME Centre: https://www.eusmecentre.org.cn/
   1   2   3   4