Page 3 - Rynki Zagraniczne - Chiny
P. 3

ZBH SZANGHAJ
                    Chiny                                             UWARUNKOWANIA RYNKOWE                                                                             AKTUALIZACJA: 29.12.2023






           Chiny  to  gigantyczny  rynek,  na  którym  panuje  hiperkonkurencja.  Zagraniczne  produkty  rywalizują  z  lokalnymi  producentami  przede  wszystkim  jakością,  bezpieczeństwem
           i innowacyjnością. Podczas gdy rodzima produkcja dominuje w segmencie masowym, zagraniczne produkty najczęściej wciąż mają przewagę w segmencie premium. Obecnie szanse
           rynkowe posiadają firmy, które oprócz dobrego produktu posiadają także zaplecze marketingowe, dobry serwis posprzedażowy oraz wykazują elastyczność w podejściu do rynku
           chińskiego.


                    ELEMENTY KULTURY BIZNESU                                        MOCNE I SŁABE STRONY                                          PERSPEKTYWY DLA BRANŻ


             Negocjacje      to   długi,    wieloetapowy                    Gigantyczny rynek, którego potencjał                          Wykorzystanie kanałów online
             proces, który często zaciera granicę                           nieustannie rośnie.                                           w sprzedaży i marketingu.
             między        formalnymi         spotkaniami
                                                                            Produkty importowane postrzegane
             i budowaniem nieformalnych relacji                             są jako produkty wysokiej jakości.                            Dla zagranicznych producentów wciąż
             prywatnych.                                                                                                                  perspektywiczny jest sektor
                                                                            Rosnąca w siłę rodzima produkcja, która w                     rolno-spożywczy, w którym priorytetem
             Chiński partner często nie wyrazi jasno                        wielu segmentach wypiera zagraniczne firmy.                   jest jakość i bezpieczeństwo.
             swojej negatywnej opinii, dlatego warto
                                                                            Wysokie bariery wejścia.
             jest być wyczulonym na miękkie formy                                                                                         Kosmetyki i kosmeceutyki – szczególnym
             przekazu.                                                      Słaba rozpoznawalność Polski i polskich                       zainteresowaniem cieszą się kosmetyki
                                                                            produktów.                                                    wielofunkcyjne dostosowane do
             Przekazywanie wizytówek w Chinach jest
             niezwykle ważne, bowiem pokazuje                               Odmienność kultury biznesowej oraz                            chińskiego konsumenta.
                                                                            preferencji konsumentów.
             szacunek        między        potencjalnymi                                                                                  Technologie VR/AR.
             partnerami.                                                    Protekcjonizm w zakresie zamówień

                                                                            publicznych.





         PRZYDATNE LINKI:

         Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt     |    EU SME Centre: https://www.eusmecentre.org.cn/
   1   2   3   4