Page 3 - Rynki Zagraniczne - Chiny
P. 3
ZBH SZANGHAJ
Chiny UWARUNKOWANIA RYNKOWE AKTUALIZACJA: 29.12.2023
Chiny to gigantyczny rynek, na którym panuje hiperkonkurencja. Zagraniczne produkty rywalizują z lokalnymi producentami przede wszystkim jakością, bezpieczeństwem
i innowacyjnością. Podczas gdy rodzima produkcja dominuje w segmencie masowym, zagraniczne produkty najczęściej wciąż mają przewagę w segmencie premium. Obecnie szanse
rynkowe posiadają firmy, które oprócz dobrego produktu posiadają także zaplecze marketingowe, dobry serwis posprzedażowy oraz wykazują elastyczność w podejściu do rynku
chińskiego.
ELEMENTY KULTURY BIZNESU MOCNE I SŁABE STRONY PERSPEKTYWY DLA BRANŻ
Negocjacje to długi, wieloetapowy Gigantyczny rynek, którego potencjał Wykorzystanie kanałów online
proces, który często zaciera granicę nieustannie rośnie. w sprzedaży i marketingu.
między formalnymi spotkaniami
Produkty importowane postrzegane
i budowaniem nieformalnych relacji są jako produkty wysokiej jakości. Dla zagranicznych producentów wciąż
prywatnych. perspektywiczny jest sektor
Rosnąca w siłę rodzima produkcja, która w rolno-spożywczy, w którym priorytetem
Chiński partner często nie wyrazi jasno wielu segmentach wypiera zagraniczne firmy. jest jakość i bezpieczeństwo.
swojej negatywnej opinii, dlatego warto
Wysokie bariery wejścia.
jest być wyczulonym na miękkie formy Kosmetyki i kosmeceutyki – szczególnym
przekazu. Słaba rozpoznawalność Polski i polskich zainteresowaniem cieszą się kosmetyki
produktów. wielofunkcyjne dostosowane do
Przekazywanie wizytówek w Chinach jest
niezwykle ważne, bowiem pokazuje Odmienność kultury biznesowej oraz chińskiego konsumenta.
preferencji konsumentów.
szacunek między potencjalnymi Technologie VR/AR.
partnerami. Protekcjonizm w zakresie zamówień
publicznych.
PRZYDATNE LINKI:
Formularz kontaktowy PAIH: https://www.paih.gov.pl/kontakt | EU SME Centre: https://www.eusmecentre.org.cn/