Page 36 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 36

Wskazówki dla prowadzenia biznesu w Wietnamie




          • Posiadanie długoterminowego planu biznesu na Wietnam jest niezbędne, wybór
             pomiędzy:

                • Sprzedażą małych ilości w ciągu pierwszych paru lat, lub

                • Duża inwestycja początkowa
          • Stworzenie relacji (w tym towarzyskich) z dystrybutorem – potrzeba przyjazdu do

             Wietnamu przynajmniej 2-3 razy w roku.

          • Początkowy okres nawiązywania relacji przejawia się większą liczbą bezpośrednich

             spotkań niż kontaktów listownych czy telefonicznych.
          • Decyzje podejmowane są przez naczelne kierownictwo i zawsze zabiera to sporo czasu.

             W małych firmach przebiega to szybciej.

          • Wietnamski partner kilka tygodni po podpisaniu umowy ma tendencje do ponownego

             kontaktu w celu renegocjacji kluczowych jej części.
          • Hanoi i Ho Chi Minh różnią się pod względem marketingu i zarządzania jak również

             preferencji.

          • Jeżeli jest to możliwe, kwestie formalne powinno się zlecić lokalnemu partnerowi.


































          Źródło: Wewnętrzne opracowanie ZBH PAIH HCMC


          36    Polska Agencja Inwestycji i Handlu
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40