Page 35 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 35
Potencjalne produkty na rynku wietnamskim
• Najnowszym trendem jest wieloetapowe oczyszczanie w celu rozwiązania problemów
pielęgnacyjnych, takich jak trądzik, rozszerzone pory i cienie pod oczami.
• Średnia kwota, jaką Wietnamki wydają na kosmetyki do pielęgnacji skóry to ok. 436 000
VND (20 USD) miesięcznie.
• 21% wydaje 200 000 – 300 000 VND (9 -14 USD), 8% wydaje 500 000 VND (23 USD), 7%
wydaje ponad 1 000 000 VND (46 USD) miesięcznie.
• Kobiety w dużych miastach, takich jak Ho Chi Minh City i Hanoi, są skłonne wydawać
więcej na produkty do pielęgnacji skóry i makijażu.
• Klientki zwracają uwagę na wygląd opakowania: w przeciwieństwie do europejskiego
gustu, uwagę azjatek przykuwają jasnokolorowe lub wielokolorowe opakowania produktu
a ciemne lub szare oraz prosty „design” może zniechęcić potencjalnego nabywcę.
Najczęściej kupowane produkty na rynku wietnamskim
100%
90%
80%
70%
77%
60%
50%
40%
4…
30%
37%
20% 36%
28%
10%
0%
środki filtry kremy toniki serum
oczyszczające przeciwsłoneczne nawilżające
Źródło: ITP Trade Map
Sektor kosmetyczny w Azji Płd-Wsch 35