Page 31 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 31

Trendy                                       Kultura biznesowa / komunikacja




          • Rozjaśnianie skóry;                        • Social Media;
          • Filtr UV;                                  • Email/telefon/spotkanie;

          • Anti-aging;                                • Informacja zwrotna;

          • Kosmetyki dla mężczyzn;                    • Rola PAIH;
          • Opakowania.                                • Próbki.




          Szanse dla polskich firm                     Wyzwania dla polskich firm




          • Kosmetyki naturalne/ wegańskie;            • Duże nakłady marketingowe dla nowych

          • Ciekawe składniki niedostępne                 marek;

             w Tajlandii;                              • Cło nałożone na produkty zagraniczne;
          • Innowacyjna formuła/ opakowanie;           • Znaczny spadek popytu;

          • Produkcja OEM;                             • Importerzy ostrożnie podchodzą do

          • Współpraca R&D;                               nowych marek;
          • JV z firmą z Tajlandii.                    • Lokalni konsumenci nie znają polskich

                                                          produktów.




          Przykłady kosmetyków dostępnych w Tajlandii
























          Źródło: Opracowanie własne; Kasikorn Research „Thailand’s Cosmetics and Beauty Products Industry
          Opportunities for International Business”


                                                           Sektor kosmetyczny w Azji Płd-Wsch     31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36