Page 14 - Broszura "Wiarygodność Kontrahenta"
P. 14

WIELKA BRYTANIA




                  Podszywanie się pod duże sieci handlowe


          W Wielkiej Brytanii możemy mówić przede wszystkim o podszywaniu się pod duże i znane sieci
          handlowe takie jak Asda, John Lewis, Sainsbury’s, Selco, Harrods, czy Tesco. Nasza czujność
          powinna być wzmożona już w momencie otrzymania maila z propozycją współpracy od jednej
          z tych sieci, zwłaszcza jeśli wcześniej nie mieliśmy z nią żadnych kontaktów biznesowych. Adres
          mailowy najczęściej do złudzenia przypomina ten oryginalny, dlatego warto uważnie mu się
          przyjrzeć, często jest to kwestia różnicy jednego znaku. Również sama treść maila może
          wydawać się podejrzana, zwłaszcza kiedy wygląda na zbyt standardową, bezosobową oraz
          znajdują się w niej błędy gramatyczne przypominające treści z automatycznych tłumaczy.
          Czasami warto przekleić treść maila do wyszukiwarki – wówczas okaże się, że dostało go przed
          nami wiele innych osób, które były mniej uważne i dały się złapać oszustowi, a swój problem
          wyczerpująco opisały na forach internetowych.

          Proces ustalania współpracy z poważnym partnerem jest wieloetapowy i najczęściej taki
          partner prosi o wiele informacji na temat płynności finansowej, zdolności produkcyjnych,
          jakości, certyfikatów, procesów oraz o próbki lub możliwość sprawdzenia towaru. Dlatego
          szybkie i praktycznie bezkontaktowe załatwienie sprawy powinno być poważnym sygnałem
          ostrzegawczym, że mamy do czynienia z oszustem.


          Niektórzy oszuści potrafią bardzo dobrze rozgrywać swoją ofiarę do samego końca. Na
          ostatnim etapie oszuści potrafią nagle poinformować o zmianie adresu dostawy. Wówczas
          bezwzględnie należy wstrzymać proces i dokładnie sprawdzić nową lokalizacje pamiętając, że
          duże sieci handlowe nie korzystają z nieoznakowanych magazynów.

































                                                      14
   9   10   11   12   13   14   15   16