Page 9 - Broszura "Wiarygodność Kontrahenta"
P. 9
Co możesz samodzielnie zweryfikować?
Szereg informacji możesz samodzielnie w łatwy sposób zweryfikować. Oczywiście
w przypadku poszczególnych krajów istnieją różne źródła do weryfikacji. Dlatego warto
w pierwszej kolejności poznać podstawowe informacje na temat danego rynku i lokalnego
środowiska biznesu.
Jeżeli firma, z którą chcesz rozpocząć negocjacje, posługuje się specjalnymi
certyfikatami, możesz zwrócić się do instytucji wystawiającej dany certyfikat,
w celu potwierdzenia jego autentyczności.
Jeśli nie masz pewności czy dany certyfikat jest rzeczywiście wymagany na danym
rynku – skontaktuj się z pracownikami naszej Agencji. Udzielą Ci zarówno informacji
o kraju, jak i systemie certyfikacyjnym.
Jednym z podstawowych sposobów weryfikacji jest analiza sprawozdania finansowego
potencjalnego partnera.
Zwracaj szczególną uwagę na wysokość kapitału zakładowego – niski kapitał powinien
wzbudzić twoją czujność.
Za pośrednictwem narzędzi internetowych (np. google maps) możesz sprawdzić
adres danej firmy. Bądź ostrożny, kiedy okaże się, że jej siedzibą jest osiedle mieszkaniowe.
Poproś kontrahenta o referencje od partnerów biznesowych lub listę klientów,
z którymi prowadzi współpracę. Warto potwierdzić u nich wiarygodność twojego
potencjalnego kontrahenta.
Sprawdź czy potencjalny kontrahent nie jest w trakcie procedury upadłościowej lub
czy ma zawieszoną działalność.
9