Page 12 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 12
Istotne czynniki dla filipińskiego konsumenta
Najbardziej atrakcyjne właściwości kosmetyków/składniki
• Właściwości wybielające – utrzymujący się trend
• Kosmetyki do pielęgnacji twarzy z właściwościami anti-aging
• Naturalne składniki: argan, aloe vera, kolagen, gliny wulkaniczne,
nasiona chia
Preferowane trendy kosmetyczne
• Silna pozycja znanych marek kosmetycznych np. L'Oréal, Estée Lauder
• K-beauty – wybielające/naturalne (Etude House, The Face Shop,
Tony Moly, Nature Republic)
• Bardzo duży wpływ na branżę kosmetyczną, lokalne marki czerpią
inspirację z produktów koreańskich.
Opakowanie jest ważne
• Bardziej wyrafinowane opakowania mogą wpłynąć na sprzedaż
produktów, pomagając im wyróżnić się na coraz bardziej
zatłoczonych półkach
• Mniejsze opakowanie w formie próbki do jednorazowego użytku
• Język angielski.
Cena i świadomość konsumencka
• Inflacja na poziomie 2,6% (2020) i 4,5% (2021)
• Parytet siły nabywczej na poziomie $8,390 (porównywalny do Polski
w latach 1996-1997)
• Wysoka konkurencja znanych marek zagranicznych i lokalnych
• Oryginalność produktu – strach przed podrobionymi produktami
Źródło: Opracowanie własne
12 Polska Agencja Inwestycji i Handlu