Page 13 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 13

Wskazówki dla prowadzenia biznesu




          • Przypuszczenia: Większość ludzi ma hiszpańsko brzmiące imiona i nazwiska. To wcale nie
             znaczy że mówią po hiszpańsku.

          • Język: Kontakty biznesowe na Filipinach nie powinny stwarzać większych barier

             językowych, ponieważ z większością Filipińczyków można porozumieć się po angielsku.
          • Historia: Filipiny były kolonią hiszpańską przez ponad 300 lat; Pierwsza połowa XX wieku

             to długi okres amerykańskiej dominacji.

          • Wspólny mianownik: Dominującą religią na Filipinach jest katolicyzm (ponad 80%

             populacji). Postać papieża Jana Pawła II jest bardzo szanowana.
          • Budowanie relacji: Zainwestuj czas w budowanie relacji z dystrybutorem, ponieważ

             biznes na Filipinach robi się z ludźmi którym się ufa.

          • Cierpliwość: Swobodne podejście do czasu negocjacji, które mogą przeciągnąć się do

             kilku dni czy nawet tygodni.
          • Decyzje: Należy nastawić się na to, że proces podejmowania decyzji może wymagać

             dyskusji na kilku poziomach korporacyjnych, zanim otrzymamy odpowiedź.

          • Punktualność: Od Europejczyków oczekuje się punktualności, a spóźnienie się na
             spotkanie biznesowe dłużej niż piętnaście minut może zostać potraktowane jako brak

             szacunku.

          • Prezentacja: Najlepiej przedstawiać pomysły w formie graficznej, bo znacznie lepszy efekt
             może przynieść przygotowanie prezentacji, broszury czy katalogu.
























          Źródło: Opracowanie własne


                                                           Sektor kosmetyczny w Azji Płd-Wsch     13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18