Page 29 - Sektor kosmetyczny w Azji Południowo-Wschodniej
P. 29

Wpływ Covid-19



                      PKB                                          Turystyka

                      •   - 6,1% w 2020                            •   40 mln. turystów w 2019

                      •   ~1% w 2021                               •   6.7 mln. turystów w 2020
                                                                   •   ~ 15% PKB


          Specyfika rynku




          Bilans handlu kosmetykami w Tajlandii (mld. USD)


             2,5

               2                 2,38; 68%
             1,5

               1
                                                                        1,14; 32%
             0,5
               0
                                  Eksport                                Import




                                                                1 miejsce – „Skin care” – 48%
             2gie miejsce w ASEAN (po Singapurze);             2gie miejsce „Lip make up” – 4%
                  Znaczna nadwyżka handlowa
                                                              3cie miejsce „Eye make up” – 4%




                    3 rodzaje producentów:                                Import z
                       1. Lokalne firmy                       1. Japonia 2.Korea 3.Francja 4.USA
                       2. Globalne firmy                    5.Chiny 6.Indonezja 7.Włochy 8.UK 9.
                       3. Produkcja OEM                                    Polska





                Lokalne zioła wykorzystywane do             Wzrost roczny sektora przed Covid-19:
                   ponad 200,000 składników                               16%-22%





          Źródło: Kasikorn Research „Thailand’s Cosmetics and Beauty Products Industry Opportunities for International
          Business”


                                                           Sektor kosmetyczny w Azji Płd-Wsch     29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34