Page 5 - Newsletter 2 (1.02.2021)
P. 5

Biznes po Brexicie.  Branża motoryzacyjna


            Niekorzystne wieści z brytyjskiego rynku motoryzacyjnego i znaczny wzrost sprzedaży
   #10      pojazdów elektrycznych – ten trend mogą wykorzystać polscy producenci z sektora
            elektromobilności

            Najgorzej od 1984 roku: produkcja samochodów w UK spadła o 29,3% w roku 2020










































                                                                                              Opublikowano: 28 stycznia 2021 r




            COVID-19 był jednym z głównych powodów, dla których produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii spadła o 29,3% do 920928 sztuk w 2020 roku,
            co czyni go według danych SMMT najgorszym rokiem dla brytyjskiej produkcji samochodów od 1984 roku.
            Przyczyną spadku produkcji w grudniu (spadek o 2,3% do 71 403 sztuk) były problemy z dostawami komponentów, wynikające z zamykania
            granic. Zmusiło to niektórych producentów samochodów do jeszcze mocniejszego hamowania w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie.
            Produkcja dla zagranicznych nabywców spadła o 29,1% do 749 038 sztuk, podczas gdy produkcja na rynek brytyjski również spadła, o 30,4% do
            171 890 sztuk.

            Należy również zwrócić uwagę na rozwój w sektorze samochodów elektrycznych. Łączna produkcja tych pojazdów (BEV), hybryd typu plug-in
            (PHEV) i pojazdów hybrydowych (HEV) wzrosła do 18,8% całkowitej liczby samochodów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, w porównaniu do
            14,8% w roku ubiegłym.

            Udział  pojazdów  typu  BEV  wzrósł  do  4,5%  z  3,4%  w  2019  r.  W  sumie  Wielka  Brytania  wyprodukowała  172  857  pojazdów  napędzanych
            alternatywnie, z czego 79,6% wyeksportowano.

            Dyrektor  naczelny  SMMT,  Mike  Hawes  powiedział: „Najslabsze  wyniki  od  dziesięcioleci  odzwierciedlają  niszczycielski  wpływ  pandemii  na
            brytyjską produkcję samochodów. Branża spogląda jednak z większym optymizmem na rok 2021, ze względu na szanse pokonania pandemii
            dzięki szczepionce oraz jasne zasady handlu z Europą, która pozostaje zdecydowanie naszym największym rynkiem.
            „Najpilniejszym wyzwaniem jest dostosowanie się do nowych warunków, pokonanie dodatkowych obciążeń celnych i odzyskanie naszej globalnej
            konkurencyjności  przy  jednoczesnym  zapewnieniu transportu  bezemisyjnego. Będziemy  nadal  współpracować  z  rządem,  aby przyciągnąć
            inwestycje do sektora produkcji baterii i wypracować transformację łańcucha dostaw, przechodząc na inteligentną i zrównoważoną mobilność,
            wspierając miejsca pracy i napędzając wzrost gospodarczy w całym kraju”.

            Tymczasem najnowsze niezależne prognozy dotyczące produkcji z AutoAnalysis przewidują, że produkcja samochodów w Wielkiej Brytanii
            częściowo wzrośnie do miliona sztuk w 2021 roku.

            Źródło :
             h ps://www.a ermarketonline.net/news/fullstory.php/aid/6546/Worst_since_1984:_UK_car_produc on_down_29.3_25_in_2020.html
   1   2   3   4   5   6   7