Page 6 - Japonia - zasady etykiety biznesowej
P. 6

Japonia






          ZASADY ETYKIETY BIZNESOWEJ






          ZACHOWANIE I GESTY




                       Wymówki
                       Jeśli nie spełnisz oczekiwań partnera biznesowego, nie stosuj wymówek,
                       przeproś go za niedogodności i zapewnij, że postarasz się rozwiązać problem.



                       Odmowa
                       Bezpośrednia odmowa może wiązać się z utratą dobrego wizerunku. Na ogół,
                       jeśli japoński rozmówca odpowie ,,Przemyślę to”, „To może być trudne”, zwykle
                       oznacza to jego kategoryczną odmowę.



                       Utrata twarzy
                       Unikaj spowodowania, że ​​ktoś „straci twarz”, poprawiając kogoś publicznie,
                       zwracając uwagę na jego błąd. Jeśli musisz kogoś skorygować, zrób to na
                       osobności.


                       Agresja
                       Nie angażuj się w bezpośrednią konfrontację lub agresywną strategię. Ważne
                       jest harmonijne i niekonfrontacyjne zachowanie oraz bardziej dyplomatyczna
                       komunikacja.



                       Gesty
                       Podczas gestykulacji unikaj wskazywania palcem ludzi. Wskazywanie palcami lub
                       pałeczkami uważane jest w Japonii za szczególnie niegrzeczne.


                                                                                            6
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10