Page 8 - Broszura "Wiarygodność Kontrahenta"
P. 8
Pierwsze kroki
Poniżej prezentujemy kilka prostych zasad, o których należy szczególnie pamiętać
nawiązując relacje z nowym partnerem biznesowym. Zapoznaj się z dobrymi praktykami,
które pozwolą Ci uchronić się przed oszustwem.
1 Oszuści często podszywają się pod prawdziwe firmy. Jest to bardzo stara metoda,
często kojarzona z „podróbkami”. Nieraz nazwa fałszywej firmy różni się zaledwie jedną
literą lub znakiem od tej, na którą się powołuje. Dlatego zwracaj wagę na szczegóły.
Uważnie sprawdź adres strony internetowej, adres mailowy oraz identyfikacje wizualną
(logo itd.).
2 Jeżeli masz wątpliwości, czy osoba, która kontaktuje się z Tobą na pewno
reprezentuje firmę lub instytucję, na którą się powołuje, skontaktuj się z tym podmiotem
poprzez ogólnodostępne dane kontaktowe i spytaj, czy dana osoba pracuje dla danego
podmiotu.
3 Warto sprawdzić opinie na temat firmy dostępne w internecie, na różnych forach
specjalistycznych lub branżowych. Pamiętaj jednak, że nie muszą być one obiektywne
i odzwierciedlać stanu faktycznego. Jeśli masz już wątpliwości i pokrywają się one
z internetowymi opiniami – zwróć się do pracowników naszej Agencji.
4 Postaraj się poznać swojego potencjalnego partnera biznesowego. Jeżeli znacie się
tylko za pośrednictwem mailowej korespondencji, umów się na spotkanie, a jeśli jest
to niemożliwe, zaproponuj wideokonferencję. Im bardziej rozbudujesz dany kontakt, tym
większa szansa, że ewentualny oszust, w którymś momencie popełni błąd.
8